Aussie, Aussie, Aussie. Oi, Oi, Oi - Reisverslag uit Darwin, Australië van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu Aussie, Aussie, Aussie. Oi, Oi, Oi - Reisverslag uit Darwin, Australië van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu

Aussie, Aussie, Aussie. Oi, Oi, Oi

Blijf op de hoogte en volg meike

25 September 2014 | Australië, Darwin

Na een vlucht van 11 uur en 1 vlucht van 8,5 uur zijn we aangekomen in Australie. Ik zag al vanaf een week voor we zouden vertrekken tegen de vliegreis op, maar mijn angst bleek onterecht. Moet ook zeggen dat ik (gelukkig) heel relaxed in de vliegtuigen gestapt ben en de hele vlucht ook gewoon ontspannen ben geweest.
Op schiphol waren we nog even naar de herdenkplaats van MH17 geweest. Dat maakte indruk zeg! Al die knuffels, brieven, kaarten en foto's. Hierdoor kwam het onrust gevoel voor onze vlucht wel weer even terug, maar gelukkig kon ik dat snel loslaten... tot ons vliegtuig naar de startbaan reed en ineens weer omkeerde vanwege "Something unusual with the doors" Slik. Gelukkig was het ontdekt tijdens het taxien en niet tijdens de vlucht. Na een uurtje was het gemaakt en kon de vlucht beginnen en stonden we na 11 uur vliegen in Hong Kong. Hier hadden we nu maar een uur de tijd om over te stappen, maar dit was geen probleem. Na nog eens 8,5 uur gevlogen te hebben kwamen we aan in Sydney. Hier verliep ook alles vlot en we waren zo bij ons hotel waar we moe op bed plofte.
De volgende dag hadden we tijd om Sydney te verkennen. Barbara was hier al eens geweest en zou mij rond leiden. Ik had al wat dingen opgeschreven die ik graag wilde zien en die kwamen ook allemaal voor in de rondleiding. We hebben al wandelend en varend alle hoogtepunten bezocht en bekeken.Toch besef ik nog niet echt dat ik in Australie ben. Alleen bij het Operah House en toen er Aboriginals op straat diederiedoe (schrijf je dat zo?) aan het spelen waren.Sydney is groot, uitgestrekt en erg schoon. Nergens ligt rommel op straat en er zijn mooie grote parken en pleinen. 'S avond hebben we pizza gegeten aan het water, maar dit beviel niet zo. Mijn pumkinpizza lag te vol met pumkin en Barbara haar bacon pizza lag te vol met bacon.
De volgende dag was weer een vliegdag. Van Sydney naar Darwin in 4 uur en 15 minuten. (geeft meteen ook aan hoe groot Australie dus is)
In Darwin aangekomen in onze joekel van een hotelkamer, hebben we ons meteen omgekleed, want het is hier zo'n 10 graden warmer dan in Sydney en we hadden het daar al heet. Helaas waren de winkels al dicht en leek het een verlaten stad. Ik had iets a la Lloret verwacht, maar dat was het helemaal niet. De werf en de haven waren een beetje een bouwput met lelijke gebouwen. Op 1 deel vonden we wel wat restaurantjes en winkeltjes, maar wat was het overal rustig. Tot we bij de "hoofdstraat" aankwamen. Hier was het te beleven! Je komt hier trouwens op straat ook erg veel Aboriginals tegen die allemaal laveloos op je af lopen. Ik voelde me daar niet heel prettig bij, maar schijnbaar doen ze niets. We hebben een restaurantje uitgekozen en hier lekker gegeten. Helaas kon je elkaar alleen bijna niet verstaan, omdat het zo'n kippenhok was.
Na ons diner een klein schoonheidsslaapje om daarna de kroeg in te duiken. In de kroeg was zo'n 80% man (met flinke baarden) en echt iedereen staat flink te dansen op de muziek van de coverband of op die van de DJ. Een local vertelde ons hier ook dat we banger moeten zijn voor ieren dan voor Aboriginals. Aboriginals komen ook gewoon de kroeg in en blijkbaar hadden ze een paar dagen geleden lekker staan breakdancen. Toch jammer dat we dat gemist hebben. Toen we op een gegeven moment de lledjes niet meer kende zijn we naar het hotel terug gegaan.
De volgende dag was een rustdag. Eerst uitgeslapen, de eerste souvernirtjes gekocht en liggen zonnen/slapen in de haven. Hierna een douche en even op zoek naar een hostel voor 1 nacht anders zouden we 1 nacht dakloos zijn. Hierna weer erg lekker gegeten. Vandaag vroeg naar bed, want de wekker zou de volgende dag om 5 uur gaan, omdat we naar Arnhemland zouden gaan. Het enige stuk land wat nog alleen van de Aboriginals is. Na een autorit van 3 uur waarbij we onderweg een paar roadtrains (vrachtwagens met zo'n 4 opleggers erachter: enorme gevaartes dus) hebben gezien en een paar auto's die weg lagen te roesten op hun kop in de berm kwamen we aan bij Arnhemland. Hier hebben we een leuke tocht op, over en tussen rotsen gelopen en liet de gids ons hele oude tekeningen van de Aboriginals zien. Zo hebben we zo'n 50 tekeningen gezien onderweg en bij elke tekening kwam hetzelfde verhaaltje. Dat verhaaltje en de tekeningen begonnen na een tijdje wel een beetje te vervelen. Het uitzicht en de omgeving daaren tegen vond ik super gaaf. Klein detail: het was vandaag 38 graden. Maar we liepen veel tussen de rotsen dus het was nog best goed te doen. Halverwege nog een super lunch gekregen op een mooi uitzichtpunt en op het eind van de tocht stond de gids klaar met natte doekjes en bevroren sinasappels. Heerlijk. Op de terug weg hebben we gevraagd of de gids ons af wilde zetten bij de Mindi night sunset market. Hier kwamen we precies rond zonsondergang aan dus die konden we nog mooi even bekijken vanaf het strand. Hierna over de markt. Wat een leuke markt was dat met heel veel eten uit alle windstreken (zelfs een poffertjeskraam) en leuke souverniertjes. Na een diner gekozen te hebben deze lekker in het park bij alle andere picknickers op zitten eten. Tot we allebei nat werden vanaf boven. Waarschijnlijk heeft er een vleermuis geplast of gepoept, wat op ons belandde. En daarna ook nog wat in Barbara haar bakje eten. Helaas dus weg moeten gooien. Later nog een smooty als toetje en terug naar het hotel gelopen om onze spullen te halen en naar het hostel te gaan. En daar zit ik nu. Morgen gaan we onze camper ophalen en gaat dus het echte avontuur beginnen. We rijden van Darwin naar Perth over onder andere de Gibb River Road (zoek naar op op youtube:))
Ik ben erg benieuwd en heb er erg zin in.

We hebben ook nog wat wist-je-dat-jes bedacht:
- Meike Barbara in het vliegtuig zat uit te lachen, omdat Barbara hardop aan het lachen was bij de film "Blended" Barbara later Meike uitlachte omdat Meike hetzelfde deed en we later samen onze buurman uitlachtte, omdat ook hij hardop zat te lachen (Aanrader die film!)
-Meike zegt geen honger te hebben als de vliegtuigmaaltijden uitgedeeld worden, maar als ze ziet wat we krijgen dit gretig met 2 handen aanneemt en helemaal oppeuzeld, omdat ze het zo lekker vindt.
-We de 1e nacht om 24:00 gingen slapen en om 4:00 alweer "goede morgen" tegen elkaar riepen, omdat we alweer klaar wakker waren.
-We voor ons hotel stonden in Sydney, maar geen idee hadden hoe we er nou moesten komen.
-Onze buurman in het hotel vaker "Fucking" in 1 minuut zegt dan wij in ons hele leven zullen doen.
- Je het in Sydney de ene minuut bloedheet kan hebben en de andere minuut stervenskoud.
-Het in Sydney niet uitmaakt wat je draagt, je ziet er altijd "hip" uit. Behalve na 18:00 dan komen de korte rokjes en naaldhakken te voorschijn die wij dus niet bij ons hadden.
- Alle belangrijke wereldleider een straatnaambordje hebben in Sydney, behalve onze Wim-Lex
-Wij ons tijdens onze relaxte wandeling in de Botanische tuinen erg opgejaagd voelde door alle hardlopers die in onze nek hegen.
- Oversteken in Sydney heel lastig is met allemaal kleine Aziaten voor je.
- We in Darwin een hotelkamer hadden van het formaat balzaal.
- Je in Darwin op je waterschoentjes en zonder broek de kroeg in kan.
- Barbara tijdens het zonnen ondergepoept is door een vogel.

En de belangrijkste:
- We elkaar na 6 dagen nog niet in de haren zijn gevlogen en we beide nog geen seconde chagrijnig zijn geweest.

Zo dat was het weer voor nu.
Vanwege de roadtrip zal er nu weinig bereik zijn en denk ik niet dat ik nog iets kan typen tussen door. Dus waarschijnlijk tot in Perth!

Meike

• 25 September 2014 - 19:26

Tini:

Een reis om jaloers op te zijn, ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes

• 25 September 2014 - 19:56

Janne:

Hahaha,, jullie kunnen mij nu ook uitlachen want ik zit ook hardop te lachen om dit verhaal, leuk om te lezen... :D

• 25 September 2014 - 22:05

Rens:

Hoi Meike, leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Heel veel plezier nog!

• 06 Oktober 2014 - 19:57

Neeltje Van Boekel:

Geniet ervan!! Sla t mooie karijini NP iig niet over!! Super mooie wandelingen daar..!
    Ik ga je volgen Meike..
    Groetjes Neeltje