Welkom in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu Welkom in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu

Welkom in Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg meike

14 Augustus 2013 | Nederland, Tilburg

Daar zijn we dan. Na 1 nacht in Kuala Lumpur nu in Taman Negara (het regenwoud) maar laten we bij het begin beginnen. Na een op zich prima vlucht, wel wat turbulentie en dus misselijkheid bij ons beide, kwamen de koffers al over de band ons tegemoet gerold. Hierna poging tot pinnen, maar dat lukte niet dus maar zonder geld opzoek naar de huurauto. Na enig speurwerk deze gevonden en konden we op pad naar ons hotel. We hadden alleen nog steeds geen geld en kwamen wel een tol tegen. Lang leve de credit card. Dachten we. Deze werd niet geaccepteerd. Euro's wel en die hadden we wel nog een paar. Na flink opgelicht te zijn mochten we doorrijden. Kregen omgerekend maar 4 euro terug van de 20. Terwijl het eigenlijk maar 1 euro ofzo kostte. Kleinigheidje

• 14 Augustus 2013 - 08:33

Meike Vingerhoets:

Rijden verder ging prima. Links rijden wend best snel. Ik heb alleen een aantal keren mijn hand tegen de deur geslagen op t moment dat ik de pook zocht. In Kuala Lumpur is het enorm hectisch, maar met goed kijken is t toch wel goed te doen. Hotel en parkeerplek was nog wel een flinke zoektocht. Hadden we een parkeerplek gaat het alarm van de auto ineens af. Hoe krijg je dat dan weer uit? Gelukkig was er een vriendelijke man die ons kon vertellen dat we de pook in 'p' moesten zetten. Wisten wij veel. Uiteindelijk naar onze kamer op de 11e verdieping wat een heel gaaf uitzicht gaf. Hierna wilde we wel met de taxi naar de batu caves, maar de chauffeur begreep ons compleet niet dus na een klein rondje stonden we weer bij ons hotel. Zal wel aan onze uitspraak gelegen hebben. Toen maar bedacht om naar de torens te lopen en we hebben de weg terug zonder plattegrond gevonden! Jeah! Ook pinnen lukte uiteindelijk met behulp van een aardige local. Hierna lekker slapen. Was de bedoeling, maar we waren allebei klaar wakker. Gelukkig toch nog enige uurtjes slaap kunnen pakken en de volgende dag op weg naar Taman Negara. Nu kwamen we langs de batu caves dus toch even gaan kijken. Hier zagen we nog een man die door een aap van zijn net gekochte broodje werd bestolen. Weg vervolgd naar de boot die ons in 3 uur de jungle in zou brengen naar ons hotel. Ook vandaag moest er uiteraard iets fout gaan. De boot ging tot 2 keer toe kapot waardoor we om 19 uur pas aankwamen ipv om 17 uur. Dit was verder geen probleem, maar leuk was anders. Na aankomst gegeten en nog een night walk door de jungle gemaakt met een gids. Hierbij hebben we heel veel grote en kleine insecten gespot. Waaronder een enorme spin en een grote schorpioen. We gaan hier in de jungle nog meer leuke excursies doen. Hierover zal ik later wat schrijven als de mogelijkheid er is. Tot nu toe hebben we t goed naar ons zin en gebeurd er genoeg wat ons humeur soms wel wat verpest, maar waar we toch ook goed om kunnen lachen. De mensen hier zijn enorm vriendelijk en helpen je graag. Ook niks te klagen over het weer. Veel zon en erg warm.

• 14 Augustus 2013 - 09:19

Neeltje:

Hoi Meike,
    Jeah! het begin is gemaakt... geniet ervan. Ons motto in Azie was: altijd. blijven lachen na alles wat er mis gaat. en geloof me dat was regelmatig! bij elke bus of bootreis stelden wij ons standaard in op een paar uur langer in de bus of boot, dan viel t meestal mee! (behalve in China) ik ben blij dat ik die spin niet heb gezien in taman negara! binnenkort de canopy walk dus? geniet van het moois in Maleisie!

• 14 Augustus 2013 - 21:47

Barbara:

Jullie moeten duidelijk nog even wennen aan het idee 'Azië'. Gewoon relaxen en aan het eind komt altijd alles goed. Zo gaat het daar nou eenmaal :-) Veel plezier in de jungle, maar dat moet volgens mij wel goedkomen!

• 15 Augustus 2013 - 21:03

Pa En Ma:

Het is maar goed dat ik in zeeland zit: alles lekker overzichtelijk en voorspelbaar. Laat je niet te veel oplichten en geniet van alle ervaringen. Wel foto's maken voor thuis graag.
    groetjes van papa en mij.