Dag 3 tm 5 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu Dag 3 tm 5 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu

Dag 3 tm 5

Blijf op de hoogte en volg meike

16 Augustus 2013 | Maleisië, Cameron Highlands

In taman negara hebben we een super leuke tijd gehad. De dag na de nightwalk zijn we begonnen met een hike & canopy. We hadden dezelfde gids als bij de nightwalk: een kereltje van 23 die ons heel veel wist te vertellen, maar ons ook veel wijs probeerde te maken wat zo af en toe ook goed lukte. Hike was flink afzien voor de kuitjes, maar het was een leuke maar ook wel pittige tocht. Ook de canopy was gaaf. Lopen over een touwbrug tussen de boomtoppen (35 meter hoog) na terugkomst voelde we de kuiten al goed, maar dat was nog niks vergeleken bij hoe het de dag daarna was en nu nog is. Na een lunch, paar happen droge rijst ivm te pittige saus en paar blaadjes sla, stond 'onze' gids alweer voor ons klaar om ons naar de orang asli (oorspronkelijke bewoners van Maleisie) te brengen. Dit was net als de nightwalk een privetour. We gingen er met de boot heen. Bij aankomst was vooral ik al zeiknat omdat de gids wat fratsen met de boot uithaalde. We liepen een rondje door het dorpje en de gids vertelde een hoop over de mensen die er woonde. Ook hoe en waarmee ze jagen. Met een blaaspijp. Na een demonstratie hoe ze de pijltjes maken ( wat 10 x overmoest omdat het niet lukte) mochten wij op een knuffelbeer schieten. En dat ging! We hadden hem geraakt. Hierna weer met de boot stukje terug en gestopt bij een klein strandje waar we nog even mochten zwemmen. Nu hadden we gewisseld van plek dus was claudia de lul om nat te worden in de boot. Na even gezwommen te hebben weer verder met de boot naar de haven. Wij mochten nu ook even de motorboot besturen wat toch nog niet mee viel. Hierna even vrije tijd die wij voor een tukje gebruikte. 'S avonds hadden we nog de night safari met een 4 wheel drive. Hier helaas niet zo veel gezien. Paar mini aapjes, wilde kat en vliegende eekhoorn. Ik mocht samen met de gids op het dak van de jeep zitten opzoek naar oplichtende oogjes. Hij had alleen niet zoveel aan mij. De volgende dag op weg naar cameron highlands. De terugweg met de boot duurde nu maar 1,5 uur ipv de 5 uur op de heenweg. We gaan er vanuit dat we onze portie pech gehad hebben. Er gaat nu al 3 dagen niks mis! Behalve dat de muggen toegeslagen hebben. In de jungle nergens last van, zitten we 5 min ergens wat te drinken als we net terug zijn uit de jungle worden we lek geprikt. Rijden was geen probleem. Veel slingerweggetjes alleen. En nu zitten we in een hotelkamer waar je U tegen zegt. Hij zal niet veel kleiner zijn dan mijn appartement. Wat een verschil met waar we vandaan kwamen. Vandaag een dagexcursie gemaakt in de omgeving van cameron highlands. Zijn met een jeep naar een jungle gereden waar we na een pittige (onze kuiten deden al genoeg pijn van de 1e wandeling), maar leuke 2 uur durende wandeling bij de grootste bloem van de wereld aan kwamen: de rafflessia. Erg mooi! Hierna dezelfde weg terug gelopen en onze tocht vervolgd naar een theeplantage. Lekkere thee en mooi uitzicht. Hierna begon het te regen, maar toch naar het uitzichtpunt gereden. Meer dan mist was er helaas niet te zien. Hierna nog naar Mossy forrest. Het oudste woud. Maar nog steeds regen dus even snel een rondje en weer terug de auto in. Als laatste stop de aardbeien farm. Heerlijke aardbeien, maar dat kan ook niet anders als de plantjes uit Nederland komen. Het was weer een leuke dag. Morgen rijden we naar Penang. Dan nemen we ook nog 2 lifters mee. Hadden vandaag 2 Nl jongens in de groep die ook naar Penang gaan alleen zouden ze met de bus gaan. Onze auto leek ze toch wat comfortabeler. Op naar het volgende avontuur.

• 16 Augustus 2013 - 15:20

Meike Vingerhoets:

De oplichting van de tol na aankomst hebben we trouwens al weer rechtgetrokken. Ik betaalde vandaag met rm20 en kreeg rm40 terug.

• 16 Augustus 2013 - 18:02

Rens:

Ha zuster, mooi dat jullie het goed naar de zin hebben. Hopelijk is de pech inderdaad voorbij. Geniet ervan!

• 16 Augustus 2013 - 20:40

Janne Bram . Fiers En Van De Ven:

Klinkt goed! Beschuitjes me aardbeien als ik het goed begrijp? Volgende keer deet gebruiken... scheelt tegen mugjes... veel plezier, maar dat komt vast goed!

• 16 Augustus 2013 - 20:47

Barbara:

Hah! Volgende keer toch wat meer skaten of wandelen op voorhand. Kan me in Taman Negara ook echt herinneren dat ik daar zoooooooooooooooooooveel water moest drinken en zo ontzettend veel moest klimmen en klauteren. Leuk toch ;-) Nu bijna op weg naar Penang volgens mij he... En niet te verwend worden he.. paar mini aapjes, wilde kat en vliegende eekhoorn... Die zie jij hier natuurlijk dagelijks ;-)

• 16 Augustus 2013 - 22:58

Moeder Claudia:

Hallo meiden, zo te lezen een hele ervaring en een mooie reis. Ik ben blij dat jullie er zo van genieten ondanks die zere kuiten en het 'lekkere' hete eten ;-) Al veel moois gezien en meegemaakt en de komende dagen komt daar nog veel meer bij. Veel plezier en groetjes aan jullie allebei. En van Vincent: goed uitkijken :-)

• 17 Augustus 2013 - 12:19

Joyce:

Hey! leuk verslag!
    fijn dat het autorijden ook meevalt :D rijden jullie om de beurt?
    have fun! xxx

• 17 Augustus 2013 - 17:06

Oma Van Claudia:

Hoi Claudia en Meike.
    Ik heb deze site ook gekregen en ik vind het erg leuk om te lezen wat jullie meemaken in Maleisie zoals al die wilde dieren die jullie hebben gezien en het links rijden op de weg. Jullie hebben daar nog veel meer mooie dingen gezien. Claudia laat straks de foto's wel zien.
    Samen heel veel plezier en straks gezond weer hier. Groetjes Oma

• 18 Augustus 2013 - 22:33

Tini:

Hoi Claudia en Meike,
    Volgens mij hebben jullie het super leuk, klinkt tenminste allemaal fantastisch, behalve de muggen dan.
    En kuiten pijn gaat vanzelf weer over.
    Ik ben benieuwd naar de foto's .
    Groetjes Ad en Tini