Dag 6 tm 9 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu Dag 6 tm 9 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu

Dag 6 tm 9

Blijf op de hoogte en volg meike

19 Augustus 2013 | Maleisië, George Town

Zo, nu vanuit Penang. In Cameron Highlands hebben we 's morgens onze lifters bij hun hotel opgehaald en zijn we vervolgens naar de vlindertuin gereden. Hier hadden ze niet alleen enorm veel vlinders, maar ook veel reptielen. 1 vlinder zocht zijn rustplek op mijn gezicht :) Hierna verder naar Penang. Daar aangekomen hadden onze lifters geen idee waar ze moesten zijn. Ook de gps kon ze niet helpen. Uiteindelijk hebben we ze vlak bij ons hotel afgezet en bleek hun hotel daar ook in de buurt te zijn. Ook nu weer een groot, luxe hotel. 'S avonds zijn we met onze lifters gaan eten bij het food paradise. Erg leuk concept: 1 plein met tafels en stoelen en daar rondom allemaal kleine eettentjes. Je kan dan bij elk tentje bestellen wat je wil en dat brengen ze dan naar je tafel. Enorm veel keus dus. En enorm lekkere fruit juices. Hierna nog een drankje gedaan en toen zijn claudia en ik terug naar het hotel gegaan. Volgende dag met de bus richting Penang Hill. Onderweg kwamen we langs de grootste hindoe tempel van zuid-oost Azië. Hier wilde we ook even rond kijken. Stappen we de bus uit, begint het gigantisch te gieten. Even schuilen dus. Hierna naar de tempel gelopen. Wat een enorm groot en mooi ding. Even rond kijken zat er niet in. Hebben er ruim 2 uur ons vermaakt. Hierna terug gelopen naar het busstation om onze tocht verder te vervolgen. We hadden wel honger gekregen ondertussen, maar er was niet veel te krijgen wat wij lekker zouden vinden. Uiteindelijk wel iets wat op een normaal broodje leek gevonden, maar dat was niet te eten. Ook moest ik wel even de stinkende durian (die op veel plekken verboden zijn, omdat het zo stinkt) proeven. Ik heb er een iniminie stukje van op en vond het net zo smaken als dat het ruikt. Vies dus. De honger was meteen over dus verder naar Penang Hill. Hier zijn we met een grote slang op de foto geweest en daarna een wandeling gemaakt en op apenjacht gegaan. En met succes. We zijn wat apen tegen gekomen. Toen weer naar het zelfde eetplein gegaan als de avond ervoor. Hier heerlijk champignonsoep en pizza gegeten (rijst zijn we even beu) daarna een drankje buiten op het dak van het hotel. Mooi uitzicht weer. Op de weg naar onze kamer kwamen we langs een massagesalon dus daar ook nog even een stop gemaakt. We zijn flink onder handen genomen en af en toe was t ook wel even pijnlijk. De volgende dag voelden we ons wel weer helemaal fit. Deze dag hebben we rustig aan gedaan. Even door georgetown gelopen naar wat bezienswaardigheden. 1 ding stond wel in ons gidsje, maar bestond helemaal niet (meer). Weer terug naar het hotel om onze bikini aan te doen en op naar Batu Ferringhi voor het strand. Hier waren onze lifters ook. Na een uur op de bus gewacht te hebben toch maar besloten om een taxi te nemen. Verder lekker gerelaxed en nog even met een klein kindje gespeeld die met zijn autootje ineens over mijn benen begon te rijden. Hierna eten en weer met de bus terug. Best relaxed dagje vergeleken met alle andere dagen. Ook wel eens lekker. Morgen moeten we weer vroeg op want dan gaan we met de boot naar onze laatste stop: langkawi