Daar ben ik dan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan

Door: meiky

Blijf op de hoogte en volg meike

28 September 2011 | Indonesië, Batavia

Mijn eerste verslagje vanuit Indonesie.
Het was een erg lange reis. Ik ben van deur tot deur 28 uur onderweg geweest. Eerste stuk naar Dubai had ik 2 stoelen tot mijn beschikking dus dat was wel lekker. Op Dubai mochten we 40 minuten het vliegtuig uit. Dit kwam erop neer dat je het vliegtuig uitkwam een rondje door de gate liep en weer uitkwam bij het vliegtuig. Heel nuttig, maar dus wel even je benen kunnen streken. Van Dubai naar Jakarta zat ik langs 2 indonesiers die mij al wat over het land vertelde enzo. Nu hadden we op het eind ook erg veel turbulentie, waar mijn maag niet helemaal tegen bestand was. Gelukkig op het eind en kon ik dus vrij snel het vliegtuig uit om even bij te komen. Van Jakarta naar Denpasar (Bali) was maar 1,5 uur dus dat was goed te doen. In het vliegtuig word ook best goed voor je gezorgt. Ik was namelijk nu al de rijst tegen gegeten nadat ik die 3 keer gekregen had.
Om 15:00 uur plaatselijke tijd waren we geland en om ongeveer 16:00 uur kwamen we bij het eerste hotel. Dit bestond uit kleine houte huisjes. Erg leuk. Even gerelaxed en daarna met de groep uit eten geweest bij het hotel. Om 23:00 uur naar bed.
Volgende dag hadden we een tempeltour. We gingen eerst naar een Barong dansvoorstelling. Wat hun deden noem ik geen dansen, maar meer acteren, maar het was leuk om even gezien te hebben. Hierna naar een tempel. Dat was wel mooi om te zien. Daarna lunchen aan zee en naar de tempel aan zee. Ik wist hoe de tempels heette, maar dat ben ik al weer vergeten. Hierna nog even aan het zwembad en daarna eten en naar bed.
Vandaag zijn we eerst met de bus van Sanur naar Ubut gereden waar ik nu dus ben en met een paar van de groep naar het Monkey park geweest. Er kwam een aap op mijn hoofd zitten en die ging daar even zitten trommelen. Waarschijnlijk dacht ie dat het wel erg hol klonk :P
Morgen gaan we een fietstocht maken door de binnenlanden en eten bij een lokal.
Ik heb een erg leuke groep. Deel mijn kamer met een Maaike. En de hotels vallen ook niet tegen. Vooral die we nu hebben is behoorlijk luxe.
Reisleider is ook leuk. Het is een indonesier die wel Nederlands kan, maar dat is wel moeilijk te verstaan. Als je je best doet kun je zijn uitleg allemaal wel begrijpen.
Het weer hier is wel warm, maar niet veel zon. Vandaag ook wat drupjes regen gevoeld. Volgende de reisleider is de zon nog wat verlegen en als ie gewend is aan onze blanke huidjes komt ie wel :)
Dat was het denk ik wel even voor nu.
Ik ga zo nog even naar de spa waar ik een masaage neem van een uur voor wel geteld 5 euro :)
Eten is hier trouwens ook goed te doen. Ik was na de vlucht even de nasi tegen gegeten, maar na 1 wiener schnitzel heb ik gister gewoon weer indonesiesch op :)
Ik ga nu naar de spa.
Daaaaaaag

  • 28 September 2011 - 07:31

    Barbara:

    Hahaha dat holle hoofd ;-) Maar enjoy de spa, stuk goedkoper dan hier :-( Geniet ervan he en tot je volgende verhaaltje!

  • 28 September 2011 - 07:43

    Ilse:

    Hey Meiky!

    Heb je net gesproken hihi! Maar klinkt goed allemaal, wel een beetje jaloers eigelijk, zeker met wat ik zometeen in de kerk moet gaan doen? Maar wat betreft die aap hihi die snap ik helemaal ;) En tja die zon is mooi in nederland, die temp daar is hoog genoeg toch!! Maar als wij weer een beetje zon hebben gehad is ie daar wel weer gewent aan jullie! En mogen jullie hem terug hebben goed!? Heb je genoten van je massage? Ik lees het in je volgende verslag!
    Geniet ervan! En tot de volgende knoop!

    Liefs

  • 28 September 2011 - 08:07

    Helke:

    Ja maak ons nog maar meer jaloers! Voor 5 euro een massage van een uur! Lekker hoor!
    Geniet er maar heel erg van je vakantie!

  • 28 September 2011 - 08:22

    Marijke:

    Klinkt goed allemaal, veel plezier!

  • 28 September 2011 - 08:35

    Tini:

    Leuk te lezen over je belevenissen.
    Hier ook heel mooi weer, helaas ben ik erg verkouden met wat verhoging, dus geen puf. Ik ga deze week ook niet naar Abel.
    met dude gaat het goed.
    groetjes

  • 28 September 2011 - 10:06

    Neeltje:

    Hey!

    Jaloers.... ik zou het er wel voor over hebben om weer 2 maanden nasi goreng te eten!! als je maar in indonesie bent... I love it! Ik vond de rijstvelden rondom ubud prachtig! Enjoy!!

    Liefs Neeltje

  • 28 September 2011 - 14:31

    Gebien:

    hey meike!
    veel plezier!
    Bali is prachtig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

rondreis Bali en Lombok

Recente Reisverslagen:

10 Oktober 2011

Weer thuis

06 Oktober 2011

Update 2

28 September 2011

Daar ben ik dan
meike

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 13063

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 18 Juni 2016

Suriname

20 September 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis West-Australië

11 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

rondreis Maleisië

25 September 2011 - 10 Oktober 2011

rondreis Bali en Lombok

14 Oktober 2010 - 03 November 2010

Rondreis Costa Rica en Panama

Landen bezocht: