Update 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu Update 2 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu

Update 2

Door: meiky

Blijf op de hoogte en volg meike

06 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Het heeft even geduurd, maar hier ben ik dan weer.
De spa was heeeeerlijk! Ben in bochten gevrongen waarvan ik niet wist dat ik het kon en echt van het puntje van mijn teen tot mijn kruin onderhanden genomen. Heerlijk. De volgende dag een fietstocht door Ubut. Best pittig af en toe maar erg leuk. Volgende dag opweg naar Lovina. Onderweg nog gestopt bij het bergmeer Bratan en gewandeld door de botanische tuinen bij Bedugul. In Lovina aangekomen nog even aan het strand gelegen. Volgende dag een relaxdag aan het zwembad. Echt veel van Lovina heb ik dus niet gezien, maar dit was ook lekker. Vanuit Lovina naar de moedertempel van Bali gegaan . Hier was ook een ceremonie bezig. Leuk om te zien. En het ia erg groot. Hierna een lunch met een prachtig uitzicht. Helaas stak toen mijn maag op en werd ik behoorlijk beroerd met diaree. De stop in Klungkung hebben we daardoor over geslagen en zijn doorgegaan naar pandangbai waar ik alleen op bed of de wc heb gezeten. Er werd wel super goed voor me gezorgd, maar leuk is anders. De volgende dag de oversteek naar Lombok gemaakt. Deze dag zou ook de trekking van de Rinjani vulkaan starten, maar die heb ik moeten skippen doordat ik verzwakt was. Ik ben met de groep die de beklimming niet ging doen mee naar het hotel in Tetebatu gegaan. Echt in de middle of nowhere. Doordat het zo afgelegen lag hadden we 's avonds dus ook niet veel te doen en lagen we al om 9 uur op bed. Telt ook mee dat je om 5 uur door zo.n 5 a 6 moskeen tegelijk gewekt word die je in een half uur tijd op roepen tot bidden. Verder was t hier wel heel mooi. Heb een wandeltocht mee gedaan, maar die kostte me wel behoorlijk veel kracht. Onderweg nog kinderen blij gemaakt met snoep en pennen. Ze kwamen echt van alle kanten ineens tevoorchin. Ook nog een stop bij een pottenbakkerij en een dorp waarvoor elk huisje oude vrouwen zitten te weven.
Vanuit Tetebatu de oversteek naar Gili Air gemaakt. Het ware paradijs. We hebben een douche in de openlucht. Best gaaf. Vanuit de rimboe is dit toch erg lekker. Hier kom ik de laatste dagen goed door denk ik. Overmorgen vertrekken we naar senggigi waar we nog 1 nacht blijven, vandaaruit met het vliegtuig terug naar Bali waar we 9 uur moeten wachten op het vliegtuig terug naar huis. Mogelijk gaan we dan Kuta nog bekijken. Helaas zijn mijn darmen nog niet op orde en kan ik dus bijna niets eten zonder het langer dan 2 uur binnen te houden. Er voel me er verder niet slecht bij dus het belemerd me niet echt. Wel jammer van de vulkaan, maar het is goed geweest dat ik die niet heb gedaan. Ik had er de energie niet voor gehad en degene die hem wel beklommen hebben vonden het ook erg zwaar.
We zijn wel met 6 van de 15 'ziek' dus ik ben geen uitzondering :p
Ik ga nu nog een paar dagen relaxen om vervolgens weer terug te komen in het koude nederland.
Tot snel!

  • 06 Oktober 2011 - 08:52

    Gebien:

    Dat is balen van die diarree!Maar dat hebben wij toen ook allemaal gehad!Erg vervelend maar het gaat weer over.
    Veel plezier nog. En het is inderdaad herfst in Nederland.Liefs

  • 06 Oktober 2011 - 17:35

    Ad En Tini:

    Hoi molke, blij dat je er weer wat bovenop bent, en gelukkig toch nog behoorlijk wat hebt kunnen zien.
    Geniet nog van het restantje en goeie terug reis.

  • 06 Oktober 2011 - 20:25

    Rens:

    He zuster, balen dat je zo'n last van je darmen hebt. Hopelijk gaat het snel beter en kun je iets fitter genieten van de laatste dagen. X

  • 07 Oktober 2011 - 20:18

    Ilse:

    Heey Meiky!

    Das balen zeg van je darmen, maar gelukkig heb je er nu niet zoveel last meer van! Verder klinkt het goed daarzo! Geniet nog lekker van je laatste dagen, om weer fris en fruitig met een dikke trui aan in nederland aan te komen!

    Liefs

  • 10 Oktober 2011 - 13:49

    Neeltje:

    Ow dat is balen....
    Nou wij hadden rinjani ook moeten skippen ivm regenseizoen. Maar ja weer eenr eden om eens terug te gaan!!! Volgens mij ben je inmiddels weer thuis...
    Volgen er nog foto's op hyves ofzo?

    X Neeltje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

rondreis Bali en Lombok

Recente Reisverslagen:

10 Oktober 2011

Weer thuis

06 Oktober 2011

Update 2

28 September 2011

Daar ben ik dan
meike

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 13062

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 18 Juni 2016

Suriname

20 September 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis West-Australië

11 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

rondreis Maleisië

25 September 2011 - 10 Oktober 2011

rondreis Bali en Lombok

14 Oktober 2010 - 03 November 2010

Rondreis Costa Rica en Panama

Landen bezocht: