Laatste dagen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg meike

15 Oktober 2014 | Hong Kong, Hong Kong

We zijn gesloopt, moe, op. Wat dat betreft ben ik blij om naar huis te gaan nu. Even een paar dagen niks. We hebben zoveel gezien en gedaan.
Na mijn laatste verhaaltje hadden we nog 1 dagje Perth. We hebben best lang geslapen. Ik werd ook behoorlijk beroerd wakker en was dan ook even bang dat ik ziek ging worden. Paracetamol erin en een ontbijt deden me gelukkig goed. De dag ervoor hadden we 1 deel van Perth bezocht dus vandaag gingen we naar het andere deel waar veel restaurantjes en winkeltjes zouden zitten. Restaurant waren er genoeg, winkels konden we niet echt vinden. We hebben een eindje geslenterd, een ijskoffie in het park gedronken en terug naar het deel wat we de dag ervoor bezocht hadden waar wel winkels zaten. De mode hier is echter niet echt onze smaak dus niets gekocht.
Later toch weer terug naar het deel met de vele restaurants, omdat we daar wel wilde eten 's avonds. Eerst weer lekker in het park in de zon gelegen. De mensen die we onderweg tijdens onze roadtrip tegen waren gekomen zeiden allemaal dat het koud en regenachtig in Perth was, maar wij hadden gewoon 30 graden.
'S avonds bij de Mexicaan gegeten wat ik helemaal geen succes vond. Was totaal niet lekker wat ik had.
Hierna was het tijd om terug naar het hotel te gaan om op te frissen en in te pakken. Middernacht vlogen we naar Hong Kong.
Hier kwamen we rond 7 uur 's morgens aan en stond er iemand te wachten om ons met de auto naar het hotel te brengen. Ik heb mijn ogen uitgekeken in de auto naar alle hoogbouw. Wat staan hier veel joekels van torens. Het was wel erg mistig. Helaas was de kamer nog niet klaar dus spullen gedropt en Hong Kong in. Het hotel had een gratis shuttle bus die ons vlakbij het centrum zou droppen vanwaar we de tram konden nemen.
En toen was onze batterij echt op. We konden niet ophouden met gapen en mijn ene been wilde niet meer voor de andere. Maar we konden pas om 14 uur op de kamer dus we hadden nog wat tijd te vullen. Toch maar Hong Kong ontdekt door door wat straten te slenteren, naar de avenue of stars en de haven. Ook nu wist ik niet wat ik zag. Zo veel mensen, zo druk, zo hoog en zo groot en een taal waar je niets van snapt.
De mensen hier zijn wel enorm behulpzaam, als je alleen al aanstalte maakt om te gaan stuntelen met bijv je metroticket is er al iemand om je te helpen. Of als je de plattegrond maar net uit je tas hebt gepakt komen ze al aanwijzen waar je bent.
Al wandelend toch de tijd nuttig kunnen vullen en om 13 uur terug richting hotel. We hadden een mooi briefje gekregen met de plekken waar de shuttle bus ons weer op zou kunnen halen. Met foto's dus we hadden een fotospeurtocht. Best grappig, maar niet heel handig. Maar we hadden de puzzel op kunnen lossen en waren stipt om 14 uur in het hotel.
Toen ging het licht uit. We zijn op bed geploft om even een uurtje bij te tanken wat goed geholpen heeft. Na een douche konden we er weer helemaal tegen en zijn we terug naar het centrum gegaan. Nadat we het metrostation uitliepen heb ik helemaal mijn ogen uitgekeken. Zoveel lichtjes, lampjes en reclames. En druk!
Eerst naar de lady's market (wat niets met vrouwen te maken heeft) om er al snel achter te komen dat het al bijna tijd was voor de symphony of lights in de haven. (Herkenbaar van Wie is de mol?) Ergens wat gegeten en met de metro naar de haven waar we net op tijd aan kwamen. Ik had er iets heel groots en spectaculairs van verwacht, maar ik vond het nogal tammetjes en niet echt bijzonder.
Hierna naar de night market. Wat een zooi wordt er verkocht. Hierna nog even terug naar de lady's market, omdat we daar maar even waren. Toen was het toch wel weer genoeg geweest dus terug naar het hotel. De shuttle bus reed niet meer dus met de taxi. Dat was alleen nog niet zo simpel. We hadden een visitekaartje mee gekregen met in het Chinees en Engels waar we moesten zijn. De 1e taxichauffeur had zijn leesbril niet bij dus kon het kaartje niet lezen. Nummer 2 snapte er gewoon niets van. Nummer 3 zei dat hij het wist, maar moest onderweg toch nog telefonisch een hulplijn inschakelen. Maar we waren er gekomen.
De volgende ochtend ontbeten in het hotel. Was niet echt een ontbijt waar wij op konden teren tot de lunch. Dus dat viel een beetje tegen.
Om half 10 werden we door dezelfde mevrouw opgehaald als die ons van het vliegveld had gehaald voor een stadstour. Onderweg heeft ze honderduit gepraat over van alles en nog wat. Leuk zo'n enthousiast iemand, maar ook beetje vermoeiend.
Ondertussen waren we erg blij met de koekjes die we de dg ervoor hadden gekocht, want we hadden al snel weer honger.
We zijn eerst naar Victoria Peak, een hoge berg, gereden op Hong Kong Island. Helaas was het nog heel mistig (smog) waardoor het uitzicht niet heel goed was. Best jammer. Hierna naar Aberdeen waar we op de boot zijn gestapt om langs de woonboten te varen. Waar dan af en toe ineens een jacht tussen ligt.
Hierna hadden we even een hotelbezoek voor Barbara haar werk.
Daarna was het tijd om onze bagage alvast in te checken en heeft de gids ons afgezet bij de cable car. Dit was het einde van de tour die ons veel van Hong Kong heeft laten zien en verteld.
We zijn met de cable car omhoog gegaan waar we uitkwamen bij de grootste bronzen Buddha. Hier ook een ceremonie van de monniken gezien.
Daarna nog naar een shopping mall waar Barbara nog flink geshopt heeft, gegeten en toen op naar het vliegveld.
De reis is over, we gaan weer naar huis, waar ik nog een paar dagen nodig zal hebben om bij te komen en alles te verwerken.
Ik heb genoten, genoeg gezien, gedaan en beleeft en ben weer een hele ervaring rijker.

• 17 Oktober 2014 - 07:17

Rens:

Jammer dat het er weer op zit. Maar het klinkt als een geweldige reis. Thuis maar lekker nagenieten en uitrusten.