Daar ben ik dan - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan

Door: meiky

Blijf op de hoogte en volg meike

22 Oktober 2010 | Costa Rica, Manuel Antonio

Nou daar ben ik dan. Zit alweer op de helft. De tijd vliegt.
Heb ook al veel gezien en gedaan en tot nu toe nog geen spijt:D Vermaak me prima hier.
Qua weer ook niet echt te klagen. Wel wat regen gehad, maar ook veel zon. Temperatuur is het enige wat vrij constant is. Zo rond de 28 graden.
Wat heb ik allemaal gedaan al:
De vlucht verliep allemaal soepel. Ik had op weg naar Houston 3 stoelen tot mijn beschikking dus dan is 10 uur vliegen niet zo'n ramp.
Van Houston naar San Jose was minder. Toen had ik het geluk om tussen 2 dikke Amerikanen in te zitten. Beetje krap dus.
Om 22:00 uur kwamen we in het hotel in San Jose. Meteen douchen en naar bed, want had er ondertussen 25 uur opzitten.
Volgende dag al vroeg opweg naar La Fortuna. Hier sliepen we aan de voet van de Arenal vulkaan. Helaas was deze niet zichtbaar. Nog even op gifkikkerjacht gegaan. Nadat ik doorhad dat die beestjes maar 1,5 cm zijn vond ik er wel een aantal.
Volgende ochtend werd ik wakker met een prachtig uitzicht op de vulkaan. Helaas was hij 10 minuten later weer verdwenen in de wolken. Vandaag zijn we naar de grens met Nicaragua gegaan om een boottocht op de Rio Frio te varen. Hebben hier ontzettend veel beesten gezien mede dankzij de wonderogen van de gids. Die zag echt alles.
Volgende dag weer vroeg op om te vertrekken naar La Richon de la Vieja. Hier zaten we op een prachtige ranch met een enorme lap grond.Onderweg eerst nog een hangbrugtocht gedaan door de boomtoppen. Helaas begon het ontzettend te gieten. Regenwoud he ;) Dit is tot nu toe nog het enige moment geweest dat ik mijn poncho nodig heb gehad dus dat valt mee vind ik. We hadden onderweg trouwens ook nog autopech. Er kwam rook aan de binnenkant en de buitenkant van de bus. Lekker als het ook nog regent:P Maar de bus is gemaakt door onze goede chaufeur en tot nu toe doet hij het nog steeds :)In La Richon de la Vieja hebben we een flinke wandeling gemaakt om uiteindelijk bij de spa uit te komen. Hebben 3,5 uur gelopen. was best pittig, maar wel mooi. En die spa was een fijne belonging :)
Volgende dag weer opweg naar de volgende ranch. Onderweg nog een canopytour gedaan. De spectaculairste die ze hier hebben. En dat was ie. Lekker over het ravijn suizen aan een kabeltje. de langste was 250 m lang en 32 meter hoog. hier ging je 50 km/h.
Volgende dag prachtig weer en toen heb ik een paardrijdtochtje gemaakt. Geweldige uitzichten en respect voor die beesten.
Volgende dag opweg naar de bestemming waar ik nu zit. Manuel Antonio. Onderweg nog een stop gemaakt voor een krokkodillentour, maar die heb ik niet gedaan.
Dit is een prachtig plaatsje met mooie stranden. Toen we aankwamen goot het weet wat hier normaal is schijnbaar. 's Morgend zon en 's middags regen. Het was nu alleen zo erg dat er wegen weggespoelt zijn en ook kamers van een paar groepsgenoten vol stonden. Gelukkig de mijne niet.
Tot nu toe hebben we super hotels/lodges. Ik verbaas me elke keer weer als we ergens anders aankomen.
En nog geen enge beesten op mijn kamer gehad:D Wel al enge verhalen gehoord, maar tot nu toe is het mij allemaal bespaard gebleven.
Ik ga nu weer lekker van de zon genieten en dan typ ik over een paar dagen nog wel een keer iets.

Adios!!

  • 22 Oktober 2010 - 18:50

    Tini:

    Leuk om te lezen hoor dat verslag van jou! Echt wel een mooie reis.
    Even wat anders: hoeft die hamster geen schoon zaagsel. Hij begint een beetje te meuren.
    groetjes

  • 22 Oktober 2010 - 20:21

    Barbara:

    Leuk joh!!! Klinkt bekend, leuk om het zo te lezen! Geniet er nog eventjes van he en vooral niet aan thuis denken!

    P.s. Moet wel lachen om het berichtje over je hamster. Nee joh dat beest krijgt zelden schoon zaagsel, laat staan eten ;-). Hij stinkt wel vaker hoor!

  • 23 Oktober 2010 - 12:42

    Joyce:

    aaaaaah.. ik ben jaloers!!! ;)

    en over die hamster..moest ook erg lachen :D
    zodra de hamster zelf zijn poepies naar buiten gooit is het tijd voor nieuw zaagsel ;)
    hij kreeg volgens mij wel opt ijd eten :P

  • 23 Oktober 2010 - 12:52

    Miranda:

    Manuel Antonio, ja daar moet je vroeg op om de zon te kunnen zien :-) Maar wel veel leuke mensen daar!
    En ben je nog niet in Torteguero geweest? Dat vond ik geweldig :D
    Geniet ervan xx

  • 23 Oktober 2010 - 13:30

    ICA:

    Heey Meiky!!

    Hehe eindelijk een berichtje ;)
    Fijn dat de vakantie bevalt en zo te lezen heb je het verkeerde weerbericht gekeken? Die regen is hier gevallen in plaats van in costa rica?!!
    Geniet er nog ff van en tot over een paar weekjes!!

    Liefs

  • 23 Oktober 2010 - 21:40

    Anita:

    Eindelijk een berichtje!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en zoveel leuke dingen hebt gedaan en gezien!! Geniet er nog lekker van meis!!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Manuel Antonio

Rondreis Costa Rica en Panama

Recente Reisverslagen:

01 November 2010

laatste berichtje alweer

29 Oktober 2010

panama

26 Oktober 2010

babyschildpadjes!!

23 Oktober 2010

nog maar een verhaaltje dan

22 Oktober 2010

Daar ben ik dan
meike

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 13058

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 18 Juni 2016

Suriname

20 September 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis West-Australië

11 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

rondreis Maleisië

25 September 2011 - 10 Oktober 2011

rondreis Bali en Lombok

14 Oktober 2010 - 03 November 2010

Rondreis Costa Rica en Panama

Landen bezocht: