panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu panama - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu

panama

Door: meiky

Blijf op de hoogte en volg meike

29 Oktober 2010 | Panama, Panama-stad

Daar ben ik weer. En nu vanauit Panama.
Eerst nog even verder waar ik gebleven was. In Tortuguero ben ik `s avonds nog mee gegaan op schilpaddentour. De kans dat we ze eieren zouden zien leggen was klein want het seizoen eindigd komende zondag. Ik ben toch meegegaan, omdat we `s ochtends behoorlijk veel sporen hadden gezien die de avond ervoor gemaakt waren. En we hadden geluk. Na even te moeten wachten kwam er dan een schildpad het strand op. Je mag er pas bij als ze echt aan het leggen is dus toen dat was mochten we het strand op. Echt super gaaf om daar zo met je neus boven op te zitten. Ondertussen hebben we er nog een paar het strand op zien komen. We hebben dan ook het volledige proces gezien. Het op het strand komen, gat graven, eieren leggen, gat dichtstampen en weer terug de zee in. En dan hadden we `s ochtends natuurlijk al de babyschildpadjes gezien.
De volgende dag gingen we opweg naar Cahuita. Dus was 3 uur varen ongeveer. Onderweg nog de trektocht van de havik gezien. Dat is een kilometerslange sliert zwevende vogels (ze flapperen namelijk niet) allemaal opweg naar het zuiden.
Cahuita vond ik niet heel bijzonder. Was weinig te doen. Heb wel gesnorkeld, maar ook dit was niet zo. Hebben wel een rog gezien, maar dat was vanuit de boot.
Verder ligt het tempo hier behoorlijk laag. Echt relaxed ;)
En ze houden hier wel van een scheut rum. Ik had een coctail, maar die was zo sterk dat ik na 3 slokken al meer dan genoeg op had.
`s Avonds nog een laatste avondmaal met de hele groep want de volgende ochtend vertrokken ik en nog 2 andere naar Panama. De rest van de groep gaat morgen weer naar huis.
De spoorwegovergang naar Panama is best bijzonder. Is een oude spoorbrug waar een paar planken overheen gelegt zijn zodat je er lopend overheen kan. Mijn eerste indruk van panama was: druk en vies, maar dat veranderde langzaamaan. Nu zit in in Bocas del torro op weer een geweldige locatie. Er is hier geen verkeer. En je moet overal met de watertaxi heen, omdat op het eilandje waar ik zit vrij weinig te beleven is, maar het is wel geweldig mooi. Morgen ga ik hier even snorkelen, want dat schijnt hier wel heel mooi te zijn.
Ik vermaak me hier de laatste dagen ook nog wel.

• 30 Oktober 2010 - 16:34

Barbara:

Geniet nog even van het relaxte leventje! Kan niet wachten tot je fotopresentatie!

• 31 Oktober 2010 - 15:33

Joyce:

dat worden veel foto's inderdaad! ben benieuwd!!

geniet er nog even van en dan zie k je woensdag.....erg vroeg! ;)