babyschildpadjes!! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu babyschildpadjes!! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu

babyschildpadjes!!

Door: meiky

Blijf op de hoogte en volg meike

26 Oktober 2010 | Costa Rica, Tortuguero

En weer een verhaaltje.
Na mijn laatste berichtje zijn we naar San Jose gegaan, waar we 1 nachtje hebben overbrugt. Hier was het behoorlijk koud en nat, maar omdat we er maar 1 nachtje bleven toch even de stad gaan verkennen.
San Jose is nou niet echt een stad die ik mooi vind. Het is er rommelig, oud, vies en arm. Liggen veel zwervers op straat. Ben even naar de ondergrondse martk geweest, maar ook die vond ik niet heel boeiend. Na een lunch bij de mac (voor de 1e x:P) dus maar weer terug naar het hotel. En zonder te verdwalen :D
Om 19 uur besloten we pizza te bestellen omdat eigenlijk niemand zin had om door de regen opzoek naar een restaurantje te gaan. Een paar hadden een grote pizza besteld en die waren groot! 18 inch. De pizza boer kwam met zo'n 12 dozen aan waarvan 6 mega grote. Hoe hij het mee heeft gekregen weten we nog niet. Uiteindelijk hebben we ook meer dan de helft uitgedeeld of weggegooit, want was echt veel te groot.
Toen op tijd naar bed, want om 6 uur werden we weer opgehaald.
Volgende dag dus opweg naar Tortuguero.
Ook dit is weer een paradijsje en helemaal in het teken van de schildpad.
Hebben even een tochtje naar dorp gemaakt en toen weer terug om te eten.
Vandaag lagen we allemaal vroeg in bed want de volgende dag weer om 5 (!) uur op. En dat is vandaag.
We zijn nu om half 6 naar het strand gegaan om babyschildpadjes te zoeken. Opeens zag een groepsgenoot een hoofdje boven het zand uit steken. Dat was dus een schildpadje, maar deze zat vast. We hebben ze toen uitgegraven en daar hebben degene die nog levend waren allemaal de zee gehaald. Helaas zaten er ook best veel dode tussen.
Net toen we terug wilde gaan riep iemand ons, omdat er weer een nestje uit kwam. Deze heeft de gids ook allemaal uitgegraven en dit waren er wel meer dan 100 die er levend uit kwamen. Echt een super ervaring om dat te zien!
Daarna nog even een boottochtje, maar we waren alelmaal zo vol van die schildpadjes dat we weinig om ons heen hebben gekeken naar andere beestjes. Wel nog een slingeraap gezien. dat was de enige aap die we nog niet gezien hadden.
Hierna ontbijt en toen nog een een wandeling. Deze zou 1,5 uur duren, maar wij hebben er 20 minuten over gadaan. we werden behoorlijk door de muggen opgejaagd dus we liepen wel door ;)
Nu kunnen we vanmiddag nog een boottochtje doen, maar die sla ik over. Ik ga liever even aan het zwembad liggen.
En dan vanavond van 10 tot 12 gaan we kijken of er nog schilpadden het strand op komen om te broeden. Hier mogen we alleen geen foto's van maken dus als ik ze niet zie dan kan ik toch zeggen dat ik ze wel gezien heb:P
Ik heb trouwens ook nog een hele lieve foto van een slapend aapje op de reling van het zwembad. Echt hiel lief.

• 26 Oktober 2010 - 19:15

Barbara:

Ik ben heel benieuwd naar meneer Nilson en de Turtles ;-). Leuk dat je ze gezien hebt! Ben benieuwd of je vanavond ook nog zo'n grote slepende gaat zien! Geniet er nog ffkes van he!