laatste berichtje alweer - Reisverslag uit San José, Costa Rica van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu laatste berichtje alweer - Reisverslag uit San José, Costa Rica van meike vingerhoets - WaarBenJij.nu

laatste berichtje alweer

Door: meiky

Blijf op de hoogte en volg meike

01 November 2010 | Costa Rica, San José

Zo, dit zal dan mijn laatste berichtje zijn vanuit het verre Costa Rica.
Ik zit nu weer in het koude en regenachtige San Jose. Kan ik vast wennen aan het Nederlandse weer.
Panama was ook erg mooi. Zaten op een klein eilandje waar niet heel veel te doen was, maar in 2 minuten zat je met de watertaxi op het hoofdeiland. Niet dat daar wel veel te doen was, maar toch :P
Het was er wel super mooi en ik ben nu helemaal uitgerust.
De 1e dag heb ik gesnorkeld. We kwamen ook nog langs dolphine bay waar de dolfijnen rond de boot sprongen. Het snorkelen was hier ook een stuk mooier dan in Chahuita, alleen werd ik door vanalles geprikt en begon het op een gegeven moment te regenen. Hier had ik het dus vrij snel gezien. Na de lunch ben ik afgezet op een ander eiland waar je ook kon snorkelen of zonnen. Hier waren geen prikbeestjes in het water en het was ondertussen ook lekker warm geworden. Ook nog even liggen zonnen. Om 16:00 uur zou ik weer opgehaald worden met de boot dus om half 5 besloot ik even het eiland rond te lopen want dat kon in 10 minuten. Alleen niet als het vloed begint te worden dus ik heb er 35 minuten over gedaan :) Volgende keer dus toch even beter plannen. Maar ik was nog best op tijd voor de boot.
Volgende dag heb ik in de hangmat op de pier doorgebracht. Dat is pas vakantie. Rond half 2 even naar het hoofdeiland, want het was halloween en dat zou hier grootst gevierd worden. De cafeetjes en restaurantjes waren flink versierd, maar daar hielt het verder dan ook mee op. Ergens geluncht en wat winkeltjes bekeken en toen maar weer terug.
¨s Avonds met de andere 2 uit eten geweest op het hoofdeiland. Ook nu was er vrij weinig van Halloween te bekennen.
Volgende dag weer vroeg op voor een lange weg terug naar San Jose. Zijn zo´n 9 uur onderweg geweest waarvan 7 uur in de bus.
De grensovergang naar Panama was trouwens best bijzonder. Dat was een oude spoorbrug waar planken over gelegd zijn en je dan lopend overheen moet. Maar dat had ik misschien al verteld.
Vandaag in iedergeval vroeg naar bed want word morgen om 4:30 opgehaald en dan vlieg ik om 8:00 via New York weer naar Nederland om woensdag om 7:15 weer te landen in het koude en natte Amsterdam.

  • 01 November 2010 - 22:44

    Barbara:

    Neee! Ik vond je verhaaltjes net zo leuk om te lezen! Alvast een goeie terugvlucht gewenst!!

  • 02 November 2010 - 08:59

    Michael:

    Welk koud en nat, hier schijnt de zon (achter de wolken)...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Rondreis Costa Rica en Panama

Recente Reisverslagen:

01 November 2010

laatste berichtje alweer

29 Oktober 2010

panama

26 Oktober 2010

babyschildpadjes!!

23 Oktober 2010

nog maar een verhaaltje dan

22 Oktober 2010

Daar ben ik dan
meike

Actief sinds 26 Sept. 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 13071

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 18 Juni 2016

Suriname

20 September 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis West-Australië

11 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

rondreis Maleisië

25 September 2011 - 10 Oktober 2011

rondreis Bali en Lombok

14 Oktober 2010 - 03 November 2010

Rondreis Costa Rica en Panama

Landen bezocht: